Het grote GB1-forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Latijnlokaal

2 plaatsers

Ga naar beneden

Latijnlokaal Empty Re: Latijnlokaal

Bericht  Luc ma maa 10, 2008 9:16 am

(Luc) Neef komt vrolijk lokaal 11 binnengewandeld. De klas pakt rustig de boeken op de bank en Neef wacht geduldig. Dan zegt ze: 'Nou, wij hebben voor vandaag af de vertaling van tekst 6.A met de verleden tijd, en wij hebben ook geleerd de perfectumuitgangen. Die ga ik eens even overhoren.' Meteen gaat ze naar het bord en schrijft 7x 'vocav' op. 'Nou, wie zou ik eens voor het bord halen om te overhoren. Dat lijkt me echt iets voor .... (Roxanne) luc!!! luc kijkt de anderen hulpeloos aan en vraagt zich af waarom hij nou net. gelukkig duwt willem hem een spiekbriefje in de hand en zo haalt hij dus 0 fout, waarop neef zegt: nounou, dat was goed, doe dan ook maar de imperfectum van ducere. maar helaas had willem alleen vocare perfectum op het papiertje geschreven dus nu heeft luc dikke pech, daarom besluit hij ... (Luc) toch maar op goed geluk iets op te schrijven:
ducebam
ducebas
ducebat
ducebamus
ducebatis
ducebant
Neef kijkt op en zegt: (Luc) 'Nou Luc, dat was echt helemaal perfect, als cadeautje mag je naar de aula toe, echt top.' Als reactie op deze woorden stormt de hele klas naar het bord om een krijtje te pakken en gaan van alle stammen de praesens, de perfectum en het imperfectum opschrijven. Als iedereen weer zit kijkt Neef het na en kan niets anders dan constateren dat 't allemaaal klopt. 'Flauw hoor, dan mogen jullie allemaal naar de aula.'
Luc
Luc
Forumheld
Forumheld

Aantal berichten : 1453
Leeftijd : 28
Woonplaats : Vaals
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Latijnlokaal Empty Re: Latijnlokaal

Bericht  Luc ma maa 17, 2008 5:57 pm

(Luc) Neef wandelt met TV en al lokaal 11 binnen en komt dan tot de conclusie dat in lokaal 11 al een tv staat. 'Oeps, een foutje, nou dan laat ik deze tv maar even staan en kijken we op die andere.' Ze friemelt even in haar tas en
Luc
Luc
Forumheld
Forumheld

Aantal berichten : 1453
Leeftijd : 28
Woonplaats : Vaals
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Latijnlokaal Empty Re: Latijnlokaal

Bericht  Willempie ma apr 21, 2008 10:30 pm

CLOSED
Willempie
Willempie
Normaal lid
Normaal lid

Aantal berichten : 422
Leeftijd : 29
Woonplaats : Scheulder
Registration date : 13-02-08

http://www.gb1-sophianum.favorietje.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Latijnlokaal Empty Re: Latijnlokaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum