Het grote GB1-forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aardrijkskundelokaal

2 plaatsers

Ga naar beneden

Aardrijkskundelokaal Empty Re: Aardrijkskundelokaal

Bericht  Luc zo maa 09, 2008 10:16 pm

(Luc) De Liège zit al in het lokaal en zegt meteen als iedereen zit: 'Vorige week was ik afwezig, maar dankzij onze perfecte invallers, heb ik het proefwerk toch ontvang'n. Er zijn redelijke punten gescoord, Boven Verwachting. Natuurlijk zijn er ook een paar uitzondering'n, Cheyenne had bijvoorbeeld (Cheyenne) een onvoldoende. Hier kijkt Cheyenne niet verbaasd van op, kennelijk had ze het verwacht. Omdat er al vaker onvoldoendes zijn gevallen neemt niemand de moeite er wat van te zeggen en gaat Mevrouw De Liége door met de les. Louis stak zijn vinger op en iedereen keek naar zijn lege tafeltje. David begon van pret in zijn handen te klappen. 'Ja' zei Mevrouw De Liége, die al verwachtte wat er zou komen. 'ik ben, hoe heet 't, mijn speld kwijt. En als iemand erop gaat staan, doet dat pijn. Dus dat is gevaarlijk, ik heb mezelf ook al geprikt, dus ik wilde vragen of ik, hoe heet 't, een pleister mag gaan halen.' Iedereen keek verbaasd op en Mevrouw De Liége knikte. 'Weet je waar je ze kunt krijgen?' Louis schudde zijn hoofd. Mevrouw De Liége wees iemand om mee te gaan, die had er zichtbaar geen zin in maar hield stijf zijn mond. Toen Louis wat later terug kwam met een blinkende teletubbie pleister, glom hij van trots. Hij pakte, weer tot iedereens verbazing, zijn boeken op de bank en begon aan zijn pleister te pulken. Robbert doorzag zijn plannen en sloeg zich zijn boek voor zijn ogen zodat hij dit tafereel niet hoefde te zien. Toen Louis de pleister los had zwaaide hij ermee voor Roxannes gezicht: 'Mooi hé!' Roxanne keek eerst gruwelend naar de pleister, en toen minachtend naar Louis. 'Louis let eens op!' zei mevrouw De Liége zonder op te kijken. 'Maar Tinkiwinki wil dansen!' bracht Louis er tussenin. 'LOUIS!' zei Mevrouw De Liége, 'Als je nu niet op gaat letten dan (Luc) mag je vanmiddag nakomen. Tot het hoeveelste uur heb je les?' 'Dit is het laatste mevrouw!' De Liège kijkt vrolijk op en glimlacht naar Louis. 'Nou, goed dan, dan blijf je zometeen maar even zitten en dan kijken we wel hoelang je het volhoudt. Dan ga ik nu even de proefwerken uitdelen.' Terwijl iedereen zachtjes met elkaar begint te praten: Louis met David, Cheyenne met Roxanne en Iris en Robbert met diegene die in de andere rij zitten, loopt De Liège strak naar het tafeltje daar en legt de proefwerken van Louis, David, Cheyenne, Roxanne, Iris en Robbert met een zwierige zwaai van haar hand op de bank. Ze kijken er naar en de eerste die wat zegt is (Cheyenne) David. 'Wat is hier fout aan?' zei David tegen de rug van Mevrouw De Liége. Ze negeerde zijn vraag want ze had geen zin in een discussie. 'Waarom is dit fout juffrouw?' zei David op iets dringendere toon. Dit kon Mevrouw De Liége niet negeren en ze keerde zich om: 'Ik weet zeker dat ik héél goed heb nagekeken dus als ik iets heb doorgestreept zal het wel fout zijn. Nu pas viel het iedereen op hoe slecht Mevrouw De Liége uitzag, haar haar zat helemaal door de war, en ze zag bleek rond de neus. 'Maar juffrouw,' sputterde David tegen, 'u hebt mijn naam doorgestreept!' Een paar kinderen die in de buurt zaten keken op en luisterden aandachtig mee. Mevrouw De Liége kwam naar David toe, boog zich over zijn werk, waarna ze overeind kwam en vol verwarring zei: (Iris) "Eum... Volgens mij heb ik toch iets verkeerd gedaan..." Ze werd nog wat bleker, en viel toen flauw. David kon haar nog net opvangen. Meteen was de hele klas in rep en roer. De jongens riepen dat we nu naar de aula mochten, en de meisjes gilden dat iemand 112 moest bellen. "Wat is er gebeurd met haar??" vroeg Roxanne nerveus. "Geen idee!" riepChayenne terug. "Misschien is ze overspannen geworden of zo??"
"Moeten we niet iemand gaan halen?" riep Iris hysterisch, maar er waren al een paar leerlingen onderweg naar een ander lokaal. De deur vloog open, en een onbekende leraar in een geruit overhemd stormde naar binnen. Hij liep meteen naar mevrouw De Liege toe, en begon met een aardrijkskundeschrift haar koelte toe te wuiven. Robbert was ondertussen een glaasje water gaan halen, en de leraar nam het aan. Maar De Liege kwam nog steeds niet bij. Ongerust wapperde de leraar nog wat harder met het schrift, zodat de blaadjes er allemaal uitvielen zonder dat hij het merkte, en hij zei: (Luc) 'BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSS, BAS KOM EENS!!!! MET EEN EHBO-KIST!!!' In de verte hoorden ze de zware stem van Koppelmans 'JA IK KOM ER AAANNN!!!!!!!!!' De onbekende docent knikte goedkeurend en zei toen 'Ik ben meneer Lardinois en ik heb jullie al een keer als toezichtklas gehad. Ik zat toevallig in het lokaal hiernaast en ik heb ook een EHBO-cursus gevolgd en ik kan zeggen dat mevrouw De Liége er (ChEyenne) buitengewoon slecht uitziet. Meneer Koppelmans kwam haastig het lokaal binnen stormen en wierp zowat de EHBO-kist naar Meneer Lardinois. Die ving hem onhandig op en greep er vanalles uit. Terwijl Koppelmans door het lokaal ijsbeerde behandelde Meneer Lardinois Mevrouw De Liége met een diepe frons op zijn gezicht. Er verschenen zweetdruppels bij zijn slaap die langzaam naar beneden rolden. Intussen keken de leerlingen gespannen toe. Toen de eerste zweetdruppel naar beneden viel en Mevrouw De Liége precies op het puntje van d'r neus raakte, schoot ze met een luid 'gadver!' omhoog. Hier schrok Meneer Lardinois erg van en hij viel achteruit. De paar leerlingen die nog op een stoel zaten vielen er spontaan vanaf. Opeens werd Meneer Lardinois woedend, en terwijl hij allemaal verwensingen naar Mevrouw De Liége slingerde, keken de leerlingen ontzet toe. (Luc) De Liége keek Lardinois vol afkeer aan en Lardinois stond op, pakte het aardrijkskunde schrift en gooide de EHBO-kist in de handen van Koppelmans en beende woedend weg. De Liége stond weer gewoon op en zei: 'Ik haal de proefwerken weer even op, dan kijk ik ze voor volgende week opnieuw na. Jullie hebben als het goed is allemaal het projectboekje AK-WI meegenomen en dus mogen jullie daaraan gaan werken.' Dit duurde de rest van de les en toen ging de bel.
Luc
Luc
Forumheld
Forumheld

Aantal berichten : 1453
Leeftijd : 28
Woonplaats : Vaals
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardrijkskundelokaal Empty Re: Aardrijkskundelokaal

Bericht  Luc zo maa 30, 2008 10:28 pm

(Luc) Als de Liége de deur openmaakt gaat iedereen rustig op zijn plaats zitten. 'Zo, vandaag gaan wij even wat tekeningetjes maken. Zoals jullie weten zijn mijn tekenkunsten niet bepaald goed, dus verwacht ik van jullie
Luc
Luc
Forumheld
Forumheld

Aantal berichten : 1453
Leeftijd : 28
Woonplaats : Vaals
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardrijkskundelokaal Empty Re: Aardrijkskundelokaal

Bericht  Glenn di apr 08, 2008 6:52 pm

(Luc) Als de Liége de deur openmaakt gaat iedereen rustig op zijn plaats zitten. 'Zo, vandaag gaan wij even wat tekeningetjes maken. Zoals jullie weten zijn mijn tekenkunsten niet bepaald goed, dus verwacht ik van jullie (Glenn) dat jullie nog slechter tekenen dan ik. Dit werd bevestigt met een krachtige WIEEEEE uit Louis' hoek en de Liége draaide zich om om te gaan tekenen. Opeens kreeg David een spastische aanval doordat Louis uitschoot met het gooien met zijn passer die in het oog van David terechtkwam. De Liége tekende echter zeer geconcentreerd door hoewel het resultaat leek op iets wat zelfs Louis nog beter zou doen. David stond daar dus midden tussen het bankje van Rowan en Robbert in een spastisch danje te doen. Het wewrd nog erger toen hij op het bureau van de Liége ging staan en zijn broek vlak voor de neus van Louis uittrok. Louis werd blijkbaar gek van die vreselijke walmen want hij ging opeens als een kip rondscharrelen. Het was een complte chaos totdat Baars en Coenen binnenkwamen en

Glenn
Nieuw lid
Nieuw lid

Aantal berichten : 20
Leeftijd : 29
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardrijkskundelokaal Empty Re: Aardrijkskundelokaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum